Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-21, 08:47 #9
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Nu kommer många säga att du ska kontakta XSI först men jag är inte av den åsikten. Jag skulle kanske skapa ett användarforum för programmet, komma igång och därefter kontakta XSI för stöd, frågor, eventuellt samarbete.

Kontaktar du ett företag som inte vet någon om dig, din avsikt och vad de tjänar på ett samarbete (förutom vad du säger) så är chansen stor att du blir avvisad. Visar du att du kan, att du är seriös och att du vill väl så är chansen klart mycket större att det kan bli ett samarbete som i nästa steg kan generera inkomster till dig, tex du får sälja produkten i Sverige.

Sen måste du se om företaget tex vill in på den svenska marknaden?

Har du en relation till företaget sedan tidigare tex som användare så kanske du kan kontakta företaget direkt men visa något först, tex ett utkast på din ide.

Citat:
Originally posted by EternalSunshine@Nov 21 2008, 08:15
Innerst inne tycker jag att de borde betala mig för detta helt ärligt...
Det är din åsikt, vilken åsikt har företaget? Finns det risk att om du blir sur så skriver du skit om företaget? Du ser enbart din åsikt och det känns som du saknar förmågan att sätta dig in i andras åsikter och tankar. Det är en brist och gör det svårare att förhandla med företaget. För att du ska överhuvudtaget ska ha en chans att lyckas måste du först skapa förtroende och sen ska företaget känna att vi får in mycket mer än vad vi satsar annars får det vara.
Jan Eriksson är inte uppkopplad