|
Bara ett inlägg till!
|
|
Reg.datum: Feb 2004
|
|
Bara ett inlägg till!
Reg.datum: Feb 2004
|
Radiotjänst skickar mycket verklighetstrogna låtsasfakturor till mig ibland. Där har de valt att lägga texten som förklarar att det är en låtsasfaktura på baksidan, och de radar upp ett antal skäl till varför jag SKA betala fakturan (inget som stämmer in på mig). Jag föreslår att du använder samma metod.
Om du vill vara mer seriös än Radiotjänst så håller jag med om att du ska skriva ut det mycket tydligt att den inte ska betalas. Texten du skrivit är lång och kommer inte läsas. Använd riktigt korta formuleringar, helst enstaka ord. Typ "Låtsasfaktura" som rubrik, och "inte riktiga pengar" i direkt anslutning till beloppet. Allt får att få läsaren att haja till och kanske leta efter en förklaring.
Använd inte heller en verklighetstrogen giroavi, och inte något verkligt gironummer. Om du vill ha en giroliknande funktion så använd i så fall bokstäver i numret också, så att det inte fungerar alls IRL.
Det är olagligt att skicka ut bluffakturor så du vill inte råka lura någon att betala på riktigt.
|