Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-20, 00:57 #7
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Jag håller med Gustav i det mesta han skriver. Det var ett mycket bra svar. Jag kunde nästan ha skrivit det själv.... :-)

Kunderna har INTE priset som första anledning att välja en leverantör!!! Det är en falsk myt!!!

Priset kommer först på 5-6 plats. Före priset kommer saker som kvalitet på produkten, förtroende för säljaren, leveranstider, enkelhet i kontakten med leverantören. Det finns gedigen forskning på detta område.

Kunder som en gång varit missnöjda men som vid en reklamation blivit tagna på allvar och blivit bemötta med respekt, professionellism och effektivitet kan vändas till något positivt.

Det är faktiskt så att de nöjdaste kunderna är de som varit missnöjda och gjort reklamation, men blivit behandlade med respekt och att personalen verkligen tar sig tid att lyssna på kundens problem och löser det.

Har man inget annat att konkurrera med än priset så har man inget på marknaden att göra. Det finns massor av andra konkurrensmedel eller "Competitive advantage" (konkurrensfördel) som Porter skrev.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat