Medlem
|
|
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 147
|
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 147
|
Allt beror på brukar man säga:
1. Du måste ha en marginal så din verksamhet går runt.
2. Hur många konkurrenter har du? Har du många måste du vara bäst på alla punkter. Har du färre kan du fokusera på en eller två punkter och bli bäst där men klarar du av alla så är det givetvis bäst.
Exempelvis kan vara att du köper cdskivor från butik A då det är bråttom, från butik B när det inte är lika bråttom men då du vill ha bäst pris och från butik C för deras utbud är alltid störst.
3. Den senaste undersökningen (som jag försökte hitta) visade att mer än hälften gick efter priser när de valde butik, därefter leveranstid och sist var service.
Priser, kundtjänst/service, leveranstider, bytesrätt, enkel butik, stort sortiment, bra produktinformation, mervärden med mera är andra punkter där du kan konkurrera.
|