Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-19, 08:01 #7
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2005
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Originally posted by Gustav@Nov 19 2008, 05:13
Japp. De annonserna där jag har butikens namn i Titeln ger högre CTR än de där jag har sökordet. Tvärtemot vad Google skriver i sina tips och rekommendationer alltså.

Mina annonser med bred matchning har även bättre kvalitetsresultat än de med exakt matching. Kan det ha att göra med att annonserna då visas på lite mer udda sökord som inte så många andra köper? Ligger man ensam med en annons så brukar det ge hög CTR.
Kruxet är väl numera att alla testar med sökordet i title och då ser ju sökresultatet väldigt stereotypt ut när ALLA har lika i title.
Är det också ett välkänt företagsnamn så kan det funka bättre men annars är väl regeln att Google har rätt i sina rekomendationer.

Angående att bred matchning hos dig har bättre resultat är lite ovanligt men som du sa så har du inte full koll på vilka sökord du visas på, men det kan du få om du går in i rapportcentret och skapar en rapportmall på "Sökförfrågansrapport".

Dock så finns det en sak du kommer att upptäcka som du inte gillar och det är på ca 1/3 av trafiken så talar Google inte om vad ordet var utan det står bar en unik sökfråga typ, men för resten ser du ju.
Därefter kan du då ta bort ordkombinationer du inte vill ha som ex varumärkesöverträdelser, kombinationer typ sämst i test

Och de orden du gillar gör du sen en unik annonsgrupp på med unika texter.

Lycka till Gustav.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat