Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-19, 07:48 #5
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by CarroA@Nov 18 2008, 15:21
Tänkte kolla regler eller kanske bara allmänt uppförande när man skickar nyhetsbrev eller info från en webbutik

Vi har i dagsläget ingen information på vår sida om att man när man lämnar sin e-postadress också samtycker till att ta emot information eller nyhetsbrev eller liknande....tänkte lägga upp det i samband med att nyhetsbrevet kommer igång, vi har ännu inget.

Däremot har jag vid något tillfälle när vi haft problem med sidan i efterhand skickat ut information till kunder som registrerat sig på sidan (inte nödvändigtvis köpt något) att "vi har haft tekniska problem men att sidan nu fungerar igen, vid frågor kontakta kundtjänst....." Detta har varit till kunder som t.ex besökt sidan vid tillfällen då något blev fel med betalningslösningen.

visst kan jag skicka ut information till dem som själv lämnat ut sin e-post (tänker att det är som NIX, där det är ok att ringa om personen varit i kontakt med företaget tidigare t.ex köpt något eller anmält intresse)? De som registrerar sig som kunder har ju gjort en form av intresse- anmälan även om de inte köpt något vid just det besöket

Tänker jag rätt eller ska jag satsa på att förtydliga mig inför kunderna? Typ "lämna din e-postadress och riskera att få info, erbjudanden eller nyhetsmail....
I så fall hur formulerar ni denna text?
Gjorde jag rätt som mailade kunderna vid detta tillfälle?
Hur ska jag göra i framtiden?

(som ni fattar är webshoppen väldigt ny)
Ett tips om du inte vill bli illa omtyckt. Skicka ut ett brev, skall vara personlig adresserat till den e-post addressen där upplyser om att detta är ett en gångs utskick fråga vänlig, om man få skicka ett nyhetsbrev till, du kanske få locka med en tävling .

Framför test sänd ditt nyhetsbrev, din e-post skall kunna läsa i allt från pine under UNIX till thunderbird, förutsätt inte att mottagaren kan ta emot HTML. Jag har stäng av html i min thunderbird, av säkerhetsskäl.

Nu till det viktiga, kunden skall då själv göra ett opt-in förfarande t.ex klicka på en länk

Visst du kan göra tolkning att du har relation till kunden och sedan dumpa iväg en jävla massa gegga mojja till mottagaren sinbox. men du skall helst inte få mottagaren att få knepig attityd till dig.

Jag blir skitförbannad på folk som tro att dom skicka skit till min e-post. Ok! En gångd utskick är ok, men göra negativ anslutning, och tro det är ok, är inte godtagbar, sedan fortsätta skicka skit, bästa fall hittar man en länk där man kan hoppa ur nyhetesbrevet, i värsta fall får man ringa upp personen ifråga och tala om att man inte vill ha skiten i lådan och hjälper inte det, så är man nästa beredd att åka hem till dem låta dem ha lite oralsex med en flamdämpare.

Eller så ser man till avsända domänen kommer på lämplig blacklist för spam, det bruka har god verkan.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat