Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-19, 07:09 #51
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Kan någon nämna en datorbutik som har existerat i mer än 20 år?
Mer än 20 år? Det fanns ju knappt några som hade hemdatorer 1988, därmed få och små butiker eftersom marknaden var så liten.

De butiker du nämner som inte finns längre har med största sannorlikhet blivit uppköpta av större bolag som avvecklat varumärket. Och en del har konkurrerats ut och konkat. Sådan är marknadsekonomin, vill man ha det som det alltid varit får man rösta kommunistiskt och nöja sig med en leverantör.
Vad snackar du om? 1988 hade många hemdatorer, det kanske inte satta en x86 i dem, eftersom man körde DOS fortfarande på pc. Men 68000 bestyckade maskiner var populära, 6510 bestyckade maskiner lika så..

Vad tro du dagens programmerare har lärt sig att koda på? Antaligen ASM på C64 / Atari / Amiga.

Förövrig köpte jag min första och enda dator på Onoff, det var en Zx81 .. Om man nu vill betrakta onoff som datorbutik ,så finns dom kvar. Det finns några datorbutiker som har överlevt faktiskt sedan 80 talet här i Stockholm.

Jag har känsla av datoråterförsäljare har svårare att överleva än återförsäljare än i andra branscher. Finns t.ex järnhandlare som har funnis sedan tidigt 1900 tal, inte blivit upp fuck:ade av stora kedjor.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat