Citat:
Ursprungligen postat av oskarg
Citat:
Originally posted by -MMC@Nov 18 2008, 23:35
Citat:
Originally posted by -oskarg@Nov 18 2008, 17:44
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Edit: Någon admin borde faktiskt uppdatera reglerna i förmedling av jobb och tjänster. Ersättningen ska vara marknadsmässig och skälig är ett förslag på formulering.
|
Då ska även kvalitén (vilket jag, förlåt, väldigt sällan ser här) på resultaten vara hög, om ersättningen ska vara marknadsmässig alltså.
|
Det har aldrig slagit dig att populationen som postar designs i köp sälj och populationen som svarar på trådar i förmedling av jobb tjänster kanske inte består av exakt samma individer och/eller erfarenhetsnivåer?
|
Jag har ingen aning då jag aldrig har lagt ut ett uppdrag här. Det enda jag faktiskt vet om kvalitén här är just via bl.a. köp sälj.
Att sen anta att de som försöker sälja t.ex. designs i köp sälj svarar på uppdrag i jobb tjänster är väl allt annat än konstigt?
Nu vet jag inte vad som anses som marknadsmmässig här på wn, men på den marknad jag känner till får man nog hosta upp mellan 500 och 1000 plus moms för en logotyp.
|
Och på den marknad jag känner till får man hosta upp mellan 5 000 och 100 000 för en logotyp. Vad är din poäng?
Självklart svarar lycksökarna i köp & sälj på alla annonser de kan hitta. Men bara för att alla A är B betyder det inte att alla B är A: i klartext, det finns många väldigt duktiga grafiker, utvecklare och annat här på WN som inte försöker sig på att sälja halvtimmesjobb i köp & sälj men som definitivt svarar på annonser som passar deras kunskapsnivå.
edit: och därmed håller jag med om regeländringen vilket jag egentligen bara tycker täcker till ett kryphål som redan bör ha hindrats med grundregeln "endast jobb med ersättning, inga provisionbaserade tjänster etc.". Alltså för ändå göra ett okej försök att hålla seriositetsnivån hyfsad.