Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-17, 11:58 #46
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av sandstream
Citat:
Ursprungligen postat av hundserver
Att säga att film och musikbranchen får skylla sig själva eftersom dom inte hängt med i utvecklingen är ju ren idioti!

Om ngn slår ner er på stan och misshandlar er så kan dom ju sen säga "han får skylla sig själv, han kunde ha valt att lära sig självförsvar"

Samma sak om en kvinna blir våldtagen, "hon klädde sig utmanande, och får skylla sig själv,"

Ett mkt svagt argument!

Oavsett teknisk utveckling så har inte folk rätt att ta det dom inte äger.
gäller ALL form av stöld.
Nej, det är knappast idioti. Däremot är ditt argument riktigt dumt.
Att kunna gå på stan utan att bli nedslagen är en rättighet, punkt!

TV-, film- och musikbolagen har haft ca 10 år på sig att komma fram med vettiga lösningar för sina branscher utan att lyckas.
Beviset för att de inte har lyckats är fildelningen av musik, film och TV.

Bolagen lever i en gammal värld och gör vad de kan för att behålla den, istället för att titta på vad de skulle ha gjort.
Ge oss bra, laglig och billiga tjänster så får ni in pengar.

Grundproblemet är att det kanske inte längre kommer att gå att ge Tom Cruise och grabbarna 100 millar per film, eller Robbie Williams en miljard för ett par skivor.
I slutänden kanske bossarna på bolagen får mindre i lön, hemska tanke...
Men jag fattar inte, du är ju i "branschen" (gissar jag, eftersom du är medlem här och verkar insatt i ämnet) om du menar på att du har en lösning på en tjänst som skulle ge pengar, varför utvecklar du inte den och inkasserar dom pengarna ?

Det enda som fildelning är ett bevis på, om något, är bristerna i rättssystemet gällande den här typen av brott, för det är ju faktiskt ett brott (det kan vi väl vara överens om i alla fall) och jag gissar att du, som jag tror hundserver menade, inte kan rättfärdiga någon annan typ av brott med "offret får skylla sig själv", och det gäller ekonomiska brott, våldsbrott, och så vidare.

Sen kan man alltid diskutera priser och löner, men jag gissar att DU vill bestämma priserna på dina tjänster och/eller varor, eller ? och samma sak där, jag gissar att du, när det gäller dig själv, och det du producerar, inte accepterar att någon stjäl det du gör för att det är för dyrt, utan att man då faktiskt låter bli, är det då så att det inte är några som vill se MI4, så är det ju självklart så att Tom Cruise inte får ut några 100 miljoner, men så ser ju inte verkligheten ut.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat