Citat:
Ursprungligen postat av specialdelivery
Citat:
Ursprungligen postat av eliasson
Det är klart att det är ditt fel om du aktiverat en tjänst och inte följt upp om det fungerar för dina besökare. Loopia tillhandlahåller tjänsten, och deras uppgift är inte att meddela dina kunder om eventuella ändringar - det är ditt.
|
Men de borde väl ha sagt redan vid första samtalet att lösningen till problemet är att avvaktivera tjänsten och inte hänvisa till alla Sveriges bredbandsbolag. Deras svar var att problemet inte ligger hos loopia, då måste jag väl utgå ifrån att det inte har något med mina inställningar att göra. Sen måste du tänka på att det inte går att avvaktivera tjänsten i kontrollpanelen.
|
Jag skulle inte vilja påstå att Loopias, ett webbhotell, uppgift är att felsöka i problem som uppstår utanför deras kontroll. Om en kund väljer att aktivera DNSSEC på ett domännamn så bör personen i fråga också vara insatt i DNS och vad det kan få för konsekvenser.
Min gissning är att DNSSEC inte har varit implementerat i BBBs namnservrar, och därmed fick deras kunder problem - och det är inget som Loopia ska svara för.