Citat:
Originally posted by grazzy@Nov 15 2008, 13:53
Är det bara jag som har fått upp både kreditkortsinmatning och krav på bankdosa-kod på sistonde? Bland annat Loopia och SJ har detta system. 3D secure verkar ligga bakom båda (eller är det bara ett system och inte en betalningsoperatör?)
Nån som har märkt skillnad i avslutsratio pga detta?
|
Jag kan inte längre handla i min egen butik med kort. Jag hittar varken kod eller dosa. Tydligen så har mitt MasterCard blivit kopplat till 3d-secure nyligen.
Kunderna kan inte heller handla om man ser på statistiken för kortköp. Antalet kortköp gick ner när jag gick från en api-lösning till en hostad. Nu har antalet kortköp rasat ytterligare i och med att fler kort kopplas till 3d-secure och Verified by Visa. Jag var nära att slå sönder musen i rent raseri när jag försökte göra en testbeställning i min egen butik och insåg hur komplicerat det har blivit att betala med kort.
Min kassa ska egentligen ha ett steg. Nu har den fått tre steg om man väljer att betala med kort. Svårighetsgraden ökar successivt för varje steg. De riktigt tappra tar sig förbi steg två, men misslyckas i steg tre.
De kunderna som klarar steg tre är riktiga hjältar. Visa och MasterCard borde skicka ut en medalj till dem som lyckas.
Jag kan tänka mig att Sebastian på Kreditor sitter och gnuggar händerna nu. Han har i alla fall all anledning att göra det.