Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-15, 23:01 #5
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Citat:
Ursprungligen postat av Mats
På det stora hela så är det ett stort steg framåt rent designmässigt från tidigare shoppen.

Enda som jag inte gillar är den mycket "tråkiga" kassan även om jag förstår syftet med en "clean" kassa så är det alldeles för tråkig och uppmuntrar inte till köp. Även 3 knappar i kassan med "Till kassan" "Bli Pluskund" och "Logga in" är 2 knappar för mycket. Jag anser att det bara skall finnas 1 knapp "Till kassan" och att man där får välja om man vill registrera sig och bli pluskund.

En annan sak som jag inte gillar är "Till denna produkt rekommenderar vi". Här skall det vara produkter som "hör ihop" med produkten som kunden tittar på och inte produkter som du vill sälja mer av.

Självklart skall du främja merförsäljning men på ett sätt som får kunden att känna sig övertygad om att denne verkligen inte kan leva utan dessa merköpsprodukter. Man skall inte känna sig som att du vill lura på mig fler produkter.

Bättre att lägga till en listning på "Kunder som köpte denna köpte även..." i så fall.

Lycka till med nya shoppen och kör hårt!
// Mats
Tackar för synpunkterna (och telefonsamtalet)! Jag hade gissat på att det skulle finnas ett fåtal oupptäckta buggar. Men du lyckades hitta en handfull bara i kassan. Det kändes inte alls bra, även om jag så klart uppskattar att du hittade dem åt mig.

Angående den tråkiga kassan så har du en poäng. Som jag sade över telefon så är det lite utav ett test. Jag vill helt enkelt se hur det fungerar med en tråkig kassa. Om den här kassan inte fungerar bra så kommer jag att prova med röda knappar. Jag har bra erfarenheter av röda knappar i sådana här sammanhang, men jag ville som sagt prova någonting nytt.

Fler synpunkter är välkomna!
Även om jag fick fram mina synpunkter i tfn så ville jag även skriva om dem här på WN för att "sparka igång" synpunkterna i tråden lite. Det är ju som vanligt av stort värde med bra synpunkter om hur den optimala kassan skall se ut och fungera.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat