Citat:
Originally posted by annika_w@Oct 3 2008, 22:10
Ja, det var ett stort antal biljetter (vi brukar köpa in i ett större antal för att ha som presenter till bl a leverantörer och till extra bra kunder etc), värda 6000 - 7000 kr!
Det var också anledningen till att jag valde företagspaket, det ska vara försäkrat för upp till 50 000 kr. Men nej då, det löftet var inte värt något.
Jag ska kontakta SF igen om inte posten kan lösa detta, så kanske de kan fixa nya biljetter ändå.
Tez - nej, fraktkostnaden är helt omöjlig att få tillbaks från dem, även vid en godkänd reklamation verkar det som...
|
Iom att paketet är försäkrat så är det ju bara för dig att ta in en advokat som pressar posten att fullfölja det avtal de faktiskt tecknade med dig i samband med att du skickade paketet.
Skulle de jävlas ytterligare så att det behöver gå till domstol så är det bara till din fördel, eftersom de i domstolen inte har en chans. En försäkring är en försäkring.