Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Och vart ska pengarna komma ifrån hade du tänkt dig?
De som spelar in tvserier säljer rättighetrena till respektive tvbolag runt om i världen.
Hur mycket tror det skulle kosta att streama över nätet så alla i hela världen kan se?
Det räcker nog inte långt med lite reklam för att sätta ett sånt projet i verket. Reklamintäkterna går ju till bl.a. inköp av tvserier. Inköp som kostar en massa pengar.
Du verkar ju tycka att det är en medborgelig rättighet att kunna se allting vart som helst när som helst.
Än en gång, vart ska pengarna komma ifrån? För kommer det inga pengar så behöver du nog inte oroa dig, för då kommer det inte spelas in några tvserier.
Du kanske skulle ta och köpa rättigheterna till alla tvserier och streama dem över nätet. Det skulle garanterat bli en succe!  Du verkar ju tycka att det är enkelt rent tekniskt. Serverkapacitet behöver man nog inte så mycket av heller.....
|
Genom att du vet iP kan du även begränsa tillgången från olika geografiska områden, vilket också sker.
|
Här ligger nog det största problemet. TVbolagen köper ju rättigheter till att visa program och evenemang inom sitt lands gränser. Detta är ju extremt enkelt att kringå och tvbolagen vet detta.
Skulle man börja sända i stor utsträckning med GEOip som enda skydd så skulle detta snart bli vida känt även hos 'svensson' hur man kringår detta.
Missförstå mig inte. Jag vill också att alla tvkanaler streamas live på nätet, men jag tror helt enkelt inte att det är juridiskt och tekniskt möjligt.