Citat:
Originally posted by gummianka@Nov 14 2008, 08:35
Alltså, med dom handskakningstider som ISDN har bör det väl med marginal räcka med 4 utgående linjer för att skicka 1000 fax på ett par timmar, beroende på storlek/täckning såklart. Däremot krävs det ju då 4/8 utgående ISDN linjer, vilket är ovanligt (eller ja, 2 st A/B kanaler är väl inte så ovanligt)
För små/medelstora företag så räcker det med dom funktioner och hastigheter som erbjuds med multifunktionsmaskinerna, eller dom faxfunktioner som ingår i Windows XP/Vista/Server, större företag jobbar ju sällan med faxutskick på det sättet.
Men faxen är ju på utdöende, och i många fall idag integrerad med e-post. Om jag förstår dig rätt bygger din idé på att du ska hjälpa kunden att faxa, problemet då är bara att du fasar ut faxen, och i slutändan så har du fasat ut din egen affärsidé...men det kanske bara är jag som ser det så...
|
Det där bero på bransch! I en del branscher är fax överlägset.. Plus att fördelen med faxen är att den är användarvänlig och man vet att det kommer fram, e-post kan det vara lite si och så med det.
Det finns branscher som fortfarande använder telex, såna där skrivmaskiner som använder håll ramsa, antaligen för hastigheten passar bra för långvågs radio. ( Har för mig att telex protokollet använder 110 Baud eller liknade.. ( Mitt första modem klarade 1200 Baud ) )