Citat:
Originally posted by Spindel@Nov 14 2008, 13:40
Jag är kluven. I dagsläget är jag för piratkopiering i den mening att det tvingar fram nya lösningar och bättre "content" för oss konsumenter. I dag får man ju vänta flera veckor för att samma avsnitt av Prison Break ska sändas i Sverige och liknande. Utan piratkopiering hade det förmodligen varit flera månader. Detsamma gäller filmer där övriga världen är långt efter när de släpps i USA, utan någon större anledning.
Däremot är piratkopering fel. Givetvis ska skaparen till filmen själv bestämma när, var och hur deras filmer skall spridas. Däremot motarbetar de ju just sina kunder, vilket är helt galet.
Ge oss bättre tjänster och då ser jag inga problem i att man inför hårdare lagar mot piratkopiering. De flesta Svenssons vill faktiskt betala för sig på något sätt, antingen via reklam eller kreditkort.
|
Piratkopiering är fel.. Men å andra sidan har branschen sig själv och skylla.
Ta bara det här med TV serier som ett gott exempel, jag har testat en sajt som streamar TV serier , dvs alla populära TV serier som har sänds i US. Sajten är antaligen inte 100% laglig... Men ... Varför finns den inte som lagligt alternativ för? Antaligen för TV stationerna är så jävla rädda att vi skall sluta glo på tablå TV och välja vad vi vill glo på.
Det kan inte vara så där jättesvårt rent tekniskt att starta en streaming tjänst , som stoppar in lite reklam i tv serierna även på webben, så får tittaren välja själv vad han / hon vill se.
Inse fakta! Tablå TV är död inom 10 år. Inse fakta, jag vill inte se TV på TVn utan på min dator, då kan jag välja själv vad jag vill glo på.
Dags för media industrin och sluta med sina DDR fasoner... Vill folk se Idol, kan man vill se detta mög webben lika bra som på en TV?