Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-14, 15:06 #34
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Med "snylta" menar åtminstone jag att utan tillåtelse dra nytta av någon annans verksamhet och det anser jag vara föga troligt att jag gör eller har gjort. Det finns dessutom ett danskt band med samma namn om man nu ska fortsätta listan. Det finns också en egen redirectad domän till Urkraft (vilket jag inte varit särskilt inblandad i utan erbjöd bara utrymme och viss programmeringshjälp) och den större svenska verksamheten (i Skellefteå) hade inget emot att vi använde namnet (som du själv påpekar är relativt generellt).
Som jag skrev avsåg jag inte specifikt dig eller ditt fd fanzine - utan snarare det lite lustiga med så pass många olika verksamheter under samma kännetecken - varav många Svenska. De får ganska sannolikt trafikströmmar avsedda för annan verksamhet, men de verkar väl inte direkt snylta på varandras områden.

Så frågan är väl då om man ska skuldbelägga den felstavande besökaren eller domäninnehavaren när det händer?

Så det var inte avsett som något mot ditt fanzine, utan snarare ett exempel i raden där inte allt är så tydligt som "snylteri" eller inte..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat