Citat:
Ursprungligen postat av autosvar
Citat:
Originally posted by -tartareandesire@Nov 13 2008, 13:20
Noll, har aldrig haft någon heller och kommer aldrig ha. Har dock registrerat en av misstag en gång när jag råkade skriva fel bokstav =) Snyltgäster vill ingen ha. Tycker det borde vara olagligt på samma sätt som allt annat snyltande.
|
Eller omvänt bör väl en domänägare säkra upp de vanligaste förekommnade felstavningarna
|
Är det olagligt så försvinner ju det problemet och man kan spara in några slantar på registreringar och tiden det tar att ta fram troliga felskrivningar.
Citat:
Originally posted by -Internet Sweden@Nov 13 2008, 13:58
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Snyltgäster vill ingen ha. Tycker det borde vara olagligt på samma sätt som allt annat snyltande.
|
@tartareandesire - lustigt att du säger det..
Jag vill inte anklaga eller påstå att någon annan har mer rätt eller så - så missförstå mig inte,
men du har ändå haft en viss anknytning till ett namn som jag tycker är ganska intressant:
Det numer nerlagda fanzinet Urkraft som fanns online sedan 2006-03-18
http://www.tartareandesire.com/urkraft/main.php
Frågan jag först ställde mig var varför den aldrig låg på egen domän..men orsaken jag hittade var i sig mkt förvirrande:
urkraft.se registrerad sedan 1996-08-12 av en verksamhet i Skellefteå
urkraft.nu registrerad sedan 1999-06-04 av en verksamhet i Stockholm
urkraft.com registrerad sedan 1999-05-21 av en verksamhet i Skövde
urkraft.net registrerad sedan 2004-01-06 av en verksamhet i Tyskland
urkraft.org registrerad sedan 2004-05-07 av en verksamhet i Italien
urkraft.info/ .biz registrerad sedan 2008-04-29 av en verksamhet i Hägersten
urkraft.eu registrerad sedan 2006-07-11 av en verksamhet i Kina
|
Med "snylta" menar åtminstone jag att utan tillåtelse dra nytta av någon annans verksamhet och det anser jag vara föga troligt att jag gör eller har gjort. Det finns dessutom ett danskt band med samma namn om man nu ska fortsätta listan. Det finns också en egen redirectad domän till Urkraft (vilket jag inte varit särskilt inblandad i utan erbjöd bara utrymme och viss programmeringshjälp) och den större svenska verksamheten (i Skellefteå) hade inget emot att vi använde namnet (som du själv påpekar är relativt generellt).