Citat:
Originally posted by Ara@Nov 13 2008, 14:59
Jag är absolut inte född med pengar, jag har jobbat ihop mina egna.
Alla har "exakt samma möjligheter" i teorin , inte i praktiken.
"Ska 1 betala för 4 för att denne jobbar 3 gånger mer än dem andra 3? Tycker du att det är ett långsiktigt bra plan? "
Har man mer pengar (inkomster) och har råd att betala mer tycker jag att man ska det.
" Men företagaren väljer att fortsätta jobba för att åstadkomma någonting istället för att tycka synd om sig själv"
Så inga företagare söker bidrag, eller "fuskar" på annat sätt? Och om du jobbar så hårt och driver ditt företag bra, ska du se att du kan leva på det....
Det finns många lyssande exempel på företagare som varken har drivkraften eller kunskapen för att driva ett företag som gnäller för att dom inte kan leva på det...
"Ska vi då bli drabbade istället för belönade för detta? Är det vad du tycker?"
Nu tänker du lite knas va? Men jag tycker att en "företagare" med fin bmw i djursholm ska betala mer är en ensamstående mamma i rinkeby....
Tycker att du ska börja tänka lite mer på andra än bara ha idéer som gynnar dig själv. (oj va smaskigt det lät)
|
Alla vet ju att det ta flera år och bygga upp ett företag och leva på. Problemet är att det ganska mycjet pengar man skall ut med. Om man vill ha färre arbeteslösa så måste man göra det billigare att anställa. Framförallt omvandla svarta jobb till vita arbeten, alla kan inte nå framgång heller.
Klart att det fuskas bland företagare, men det är väl inget nytt? Precis som din politiker vill springa på porrklubb för skattepengar, så försöker företagare flytta över privata kostnader till bolaget.
Alla kommer inte jobba lika mycket, eftersom alla är olika som människor...
Se inget omoraliskt i det.