Jag kan leva på mitt företag och har kunnat nu i några år, det jag pratar om är att systemet hämnar utveckling. Jag tänker inte bara på mig själv, skatt ska alla batala för att alla ska kunna leva i ett samhälle. Vi pratar ju inte om man ska betala skatt, bara hur mycket.
Och jag vidhåller att preceis varenda en kotte har samma möjligheter som alla andra. Finns många ensamstående mammor som ttagit tag i saken och skapat något som ger dem bra inkomster. Finns många som varit uteliggare och tog tag i saken och lever gott idag. Handlar bara om viljan och det saknkas hos många, därför har en del av befolkningen det svårare än andra. Hur många bidragstagare tror du sitter kl. 1-2 på natten och jobbar för att sedan ska upp kl 7 och fortsätta?
Att företag får bidrag är ju något helt annat, du blandra ihop saker. Företag får bidrag för att utvecklas, ansätlla osv. privatpersoner får bidrag för att överleva. Saken är bara den att sveriges bidragssystem saknas i många andra länder och folk klarar sig ändå, bara att söka jobb och då finns det ingen annan utväg än att hitta ett. Jag kan bara jämföra med Polen där jag är född, deras socialbidrag ligger på ca 600 kr/månad och man får det inte längre än några månader. Det bor över 40 miljoner där och ändå finns det jobb om man vill jobba.
Fuskare beror mest på just skattesystemet och att det finns andra röttägg kan man inte göra så mycket åt tyvärr och det har inget med skatter att göra, dessa skulle fuska även om skatten var 1%