Citat:
Originally posted by Ara@Nov 5 2008, 11:39
Om nu "alla" tycker som er är det väl bara ta tag i och lösa problemet?
Jag betala gärna lite extra skatt för att "hjälpa till" men jag är visst ganska ensam här att inte bara tänka på problemet från "min vinkel".
Ni som tycker att att det är dåligt med hög skatt måste nog va 50+ eftersom annars har ni nog kostat mer än ni har betalat.
Skoj att du tar upp att vägarna och skolmaten är sämre än någonsin nu, när moderaterna har tagit över och "gjort det lättare för företagare"
Ni får gärna säga till när ni har åsikter och idéer som inte gynnar er själva.
|
1) Skolmaten har man väl alltid klagat på i alla tider. Sedan är skolmaten en kommunalfråga, så har ingenting med vem som styr landet att göra. Problemet är väl snarare att Svenska barn har väl aldrig varit hugringa , är därför bortskämda.
2) Vägar byggs! Problemet är väl att man slösa bort miljarder på att bygga en tunnel genom Hallandsåsen och miljarder på en meninglös järnväg till Norrland. Men bygger vägar där dom behövs , t.ex förbi fart Stockholm, som skulle avlast Essing leden.
Ändå lägger man straffskatter på oss Stockholmare, bara för vi bor i Stockholm.. Det är både dyrare att leva och bo här.
Problemet är att vi betalar så mycket skatt, ändå får vi sämre och sämre samhälls service för dom pengarna vi betalar.