Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-13, 03:44 #7
chris77 chris77 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 50
chris77 chris77 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 50
Citat:
Originally posted by ConnyWesth@Nov 13 2008, 04:00
Tänk på att ett företag blir uppringda dagligen eller åtminstonde flera gånger i veckan av telefonsäljare och de får massor av email av företag som försöker sälja saker till dem.

De som lyckas sälja, har under lång tid byggt upp ett personligt förtroende till kundens medarbetare.

Affärer görs ALDRIG mellan företag, Affärer görs ALLTID mellan människor.

Jag skulle vilja tillägga "... som har förtroende för varandra."

De som är framgångsrika säljare är goda lyssnare som tar reda på vad kunden har för problem och erbjuder en lämplig lösning på det problemet, inte vad leverantören behöver sälja.
Ne, inte alltid :-)

Jag köpte i veckan en tjänst av en riktigt SNORKIG dam...det var priset som var det rätta...verkligen inte hennes attityd.

Är det inte det som är hemligheten med företagande. Att inte blanda in personliga känslor? "It´s only business" har man ju hört ett par ggr.

Jag har själv inga problem att köpa från okända om priset är rätt och att säljbrevet ser seriöst ut.
chris77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat