Citat:
Originally posted by Robert@Oct 10 2004, 15:12
[
Citat:
Överoptimerade domännamn....Mmmm...Överoptimering leder ofta till resultat som du själv pratar om. Men jag trodde frågan handlade om "bindestrecks-domännamn" o det e en helt annan sak
|
Vad är ett överoptimerat domännamn för dej om det inte är keyword1-keyword2.tld, frasdel1-frasdel2-frasdel3.tld, skulle vara ytterst intressant att veta hur man kan överoptimera ett domännamn på annat sätt, för onekligen tyder jag det som du inte tänkte på keyword1-keyword2 när jag skrev överoptimerat, hur tydde du mitt ordval?
Thomas
|
En sökmotor vet inte att du har optimerat för ett ord om det inte är uppenbart. Att ha - i domännamnet är inget fusk i sig, det är bara det att du antagligen har rabblat på skit om dina keywords i din url på din(a) sidor. Det spelar väl ingen roll om du överoptimerar och endast har 1 ord i domänen eller flera. Har jag flera ord i domänen, ex 3st och sedan optimerar sidan fö bara för 1 av dessa ord... fuskar jag då?
Du ska se att det var av helt andra anledningar dina 1000domäner tappade ranking, för jag antar väl att de i sig inte gav något mervärde till någon surfare därute (hint!)?? Beror iofs lite på hur dina satelitsiter var korslänkade men Google har väl mer eller mindre koll på detta fenomen...
Fö finns det mycket att läsa om "sandbox" "karantän" och den fruktade updateringen som skedde... [/quote]
Läs Robert´s inlägg angående överoptimeringen så förstår du vad jag menar Thomas..

h34r: /XC