Medlem
|
|
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 50
|
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 50
|
Hej!
Jag har en produkt som jag vet av att 3-4 företag är intresserad av (har hört det från andra personer). Så nu tänkte jag ta kontakt med dessa företag.
Jag är faktiskt ganska usel på att sälja på telefon. Däremot så är jag relativt skicklig på att uttrycka mig skriftligt. Så jag hade tänkt testa en annan metod än att agera som telefonsäljare.
Jag hade tänkt skicka ett personligt brev (med lite reklam om produkten) och sedan skicka brevet. Efter ett par dagar ringer jag upp och säger något liknande:
-Hejsan, jag skickade ett erbjudande till er för ett par dagar sedan...osv.
Hur fungerar en sån här metod istället för att bara ringa upp kunden? Visst, det är mera jobb. Men det kan ju uppfattas som om man faktiskt lagt ner lite tid och möda på att ta kontakt med dem.
Vad är er uppfattning om denna metod kontra att bara ringa upp dem direkt?
|