Nykomling
|
|
Reg.datum: Oct 2008
|
|
Nykomling
Reg.datum: Oct 2008
|
Viktigt att skilja på olika typer av reklamköpare och vad man har för produkter. I många fall handlar det om att bygga ett varumärke snarare än att driva direkt försäljning och då är ju antal visningar högst relevant. För de flesta på det här forumet torde säljdrivande marknadsföring vara det som är viktigast.
Mitt intryck av alla tidningars som finns på webben är att de bara översatt sitt tänk från den tryckta tidningen till webben och då missat en del poänger. Det finns ingen anledning att lägga en massa pengar på en lång kampanj med osäkert resultat när man med några dagars test kan lista ut samma sak. Betala hellre lite extra för att få göra ett test så kan du utvärdera kanalen. Den reklamsäljare som inte är intresserad av att det ska gå bra för annonsörerna förtjänar inga kunder.
För mig är det inte en reklamplats som jag köper utan snarare försäljning. En fråga om vilken budget man har förtjänar inget bättre svar än "hur mycket försäljning kan ni leverera?". Om en kanal funkar finns i princip ingen övre gräns på hur mycket man kan spendera, därför är det logiskt att låta kunderna testa på kanalen. Allt annat blir bara en stark signal om att de inte själva tror att det fungerar.
|