Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-12, 09:47 #20
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
Citat:
Originally posted by -spajk@Nov 10 2008, 12:47
Citat:
Originally posted by -Kjette@Nov 10 2008, 12:45
Google Apps kanske? Sedan lägga några kronor för att få lite support m.m.

Jeh, Har faktiskt dem i åtanke.

Ingen kritik, men hur tänker du (och andra) när ni funderar på att lägga er företagsmail på Googles lösningar där man inte har några som helst garantier och där materialet sparas på utomlands, i USA.
Bara nyfiken.
Google har ju infört SLA vilket är fint. Vet även flera som kör det utan bekymmer.

Citat:
Originally posted by -jayzee@Nov 11 2008, 09:54
Eftersom sidan i sig inte alls är krävande (6000 besökare/mån) samt ni är i behov av en stabil hosting med php mysql stöd, varför inte bara vända sig till one.com? Har själv 3st domäner där och jag har aldrig haft problem med att någon av sajterna gått ner eller att mejlet inte fungerar. Ett enkelt kontrollpanel, oändligt antal mejlkonton (POP/IMAP), webbmail, backup, 3GB utrymme (12kr paketet), live support 24/7 samt 12kr i mån - kan det bli bättre?
Jag tror du skojar med mig. Vågar nog inte hosta något affärskritiskt där.

Citat:
Originally posted by -JonathanS@Nov 11 2008, 11:24
Citat:
Originally posted by -Xamda@Nov 10 2008, 17:46
Citat:
Originally posted by -spajk@Nov 10 2008, 12:47
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette
Google Apps kanske? Sedan lägga några kronor för att få lite support m.m.
Jeh, Har faktiskt dem i åtanke.
Ingen kritik, men hur tänker du (och andra) när ni funderar på att lägga er företagsmail på Googles lösningar där man inte har några som helst garantier och där materialet sparas på utomlands, i USA.
Bara nyfiken.
Nja. Google har (rätt så nyligen) infört en SLA för sina betalande kunder med Google Apps. Det finns däremot en hel uppsjö med andra argument till varför man inte ska välja Google.
Annars kan jag rekommendera Patrikweb.
Ja, Patrikweb har ju fått mycket beröm. Men sen får man inte glömma då han mystiskt försvann och servrar gick ner, folk fick inte tag på honom.
Det lutar dock åt Glesys, Patrikweb, Ipeer, O.K Webhotel.

Glesys får väldigt mycket positiv kritik, har gjort lite sökningar här och hittar inte mycket negativt.

Sen är frågan om man ska gå till VPS eller om man ska välja dedikerat / colo.

Det är ju självklart en kostnadsfråga också. Man måste kunna sälja in det till chefen i slutändan. (:
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat