Citat:
Originally posted by ConnyWesth@Nov 11 2008, 22:48
Det finns inget generellt facit på vad som är bästa sättet att starta ett företag eller en verksamhet. De flest asom lyckats har gjort många många många misstag och förluster innan alla delar klickar och det blir succe. Men ett tips som är generellt gångbart är att det är billigare att misslyckas på papper än i verklgheten, därför ska man skriva en affärsplan som man sedan testar mot ett antal personer man litar 100-procentigt på.
De flesta kommer säkert att vara mycket negativa och anmärka på alla möjliga fel och brister, det är deras uppgift att göra det. Skatta dig lycklig om du får mycket negativa synpunkter på dina idéer, då får du en möjlighet att förbättra dem innan de börjar kosta dig en massa pengar.
När du väl kommer till en punkt där du inte får fler negativa synpunkter då får du gå vidare och fråga andra personer som kan komma med ytterligare negativa synpunkter, fortsätt så tills du känner att nu tycker jag inte jag får mer negativa synpunter, nu är det dags att testa i verkligheten....
|
Kloka ord som det ligger mycket i. Sanningen är den att när detta projekt startades så var det troligen på tok för lite marknadsundersökning. Vi hittade en lucka att täppa till, något vi ansåg kunde förbättras. Men samtidigt ångrar vi inget, projektet ligger till grund för många andra, mer lyckosamma sådana, och vi ser det som lärotid. Nu har vi i alla fall hittat ett par nya inriktningar vi jobbar med, så än kan det bli en svan av det hela

.
Som min far brukar säga: "Man lär sig av sina misstag, det är därför jag kan så mycket".