Medlem
|
|
Reg.datum: Dec 2007
|
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
Hej
Vi har kört med Kreditor sedan starten och har i alla år alltid oavsett orsak till retur debiterat fakt.avgift samt frakt.
Dvs använder kunden sin ångerrätt, hämtar paketet och sedan returnerar det till oss krediterar vi varorna.
Ev outlösta paket hanterar vï på samma sätt-kredit på varorna och faktura med avgifter får kunden betala.
Visst händer det att en del grymtar över att de ska behöva betala frakten men å andra sidan är det heller inte försvarbart att vi ska betala avgifter för att få varor i retur och därtill lägga den arbetstid det kostat..
Sjävklart får man som alltid gå på magkänslan i en del fall och ev bjuda på allt om det krånglat av ngn anledning-ingen regel utan undantag.
Har funderat en del på detta då jag kikat på ffa en del sajter som säljer skor o bjude på portot åt båda hållen. Generöst kan tyckas men ooh så dyrt-just skor kan jag tänka mig att man kanske då beställer 2 str o provar för att skicka tillbaka ett par. Med tanke då¨på postens välvilliga inställning till rabatter så blir det mucho dinero i frakt-och den är ju dyr som den är:-)
Någonstans drabbar ju detta kunden även om många kanske tror annat-det man förlorar på gungorna...
Kan i dagsläget inte se vitsen att kreditera hela fakturan för att betala ytterligare summa för att skapa en "postförskottsfaktura" dvs för outlöst paket vi kanske ändå inte får betalt för:-)
Hoppas det var till lite hjälp för rätt beslut,
Tjingeling
|