Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-11, 17:51 #11
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Hej! Jag ber om ursäkt för sent svar, såg tråden först nu.

Ni kan alltid kontakta vår tekniska support på [email protected] om ni har några frågor. Jag har bett en kollega maila dig för att reda ut eventuella frågetecken. Om du skulle se tråden innan mailet så får du även ett svar från vår tekniska support här som tog en titt på ditt problem:

Citat:

Jag kikade på den data som postats på WN och enligt den hade han 17:02 mottagit en fil som var 24639 bytes. Från vårt system lämnade kl 17:01 ett MMS som var 23902 bytes.

Storleken på hans mottagna och det vi skickade stämde alltså inte. Ett vanligt förekommande fel är att man i PHP har magic quotes påslaget vilket i detta fall skulle förvanska datan.

För att testa sparade jag i detta fall ner MMS:et till en fil "mms.zip" och kollade hur många bytes den skulle vara om magic quotes är påslaget (genom att köra addslashes() på filinnehållet):

<?php
echo strlen(addslashes(file_get_contents("mms.zip")));

Resultat:
24369

Dvs så många bytes hans fil är. Be honom att stänga av magic quotes för servern / virtual hosten / temporärt eller köra stripslashes($_POST['content']) före han använder innehållet så kommer problemen lösa sig.
Tveka aldrig att höra av dig direkt till mig eller vår support om det dyker upp några frågor i framtiden!

Mvh, Tobias