Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-11, 08:41 #62
oermen oermen är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2008
oermen oermen är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2008
Beklager det sene svar, men jeg havde lidt travlt i sidste uge.

Til at starte med vil jeg lige sige at jeg ikke kommentere på forhold hos Surftown fra mens jeg var ansat.
Men jeg vil da gerne give min egen personlige holdning med. Til at starte med vil jeg sige at jeg synes det er det forkerte sted at diskutere forhold mellem registrars og registry. Men da jeg jo er blevet inddraget i denne debat af Jonathan og Jonathan føler jeg at jeg bliver nødt til at svare på nogle ting.

Under kampagner hvor prisen bliver sat så langt ned som den gør, mener jeg at en begrænsning er en god ting. Problemet her er at begrænsningen findes pr. indehaver, hvilket vil sige at et ombud kan risikere en stor ekstra omkostning bare på at sælge 10 domæne til en kunde hvis denne allerede har købt 100 domæner hos et andet ombud. Det er ihvertfald den information jeg har fået af .se sidste år.

Ovenstående har jeg påpeget overfor .se, og jeg har også nævnt det i registrars. Det er muligt at jeg ikke har fået skrevet en mail om mine synspunkter, beklager.

Der er 2 måder at løse ovenstående på:
1: Enten så dropper man begrænsningen helt
2: Eller indfører begrænsningen på registry niveau istedet

Begge løsninger skaber problemer.
1: Domainers, scammers, typosquatters o.s.v. kommer til at registrere mange tusinde domæner, hvilket ikke er til gavn for alle de som ønsker at købe et domæne helt legitimt.

2: Det skaber problemer for den kunde der rent faktisk ønsker at registrere 150 domæner. Det kan f.eks. være et firma der ønsker at beskytte deres varemærke mod domainers, scammers, typosquatters o.s.v.
Dette kan dog løses. F.eks. kunne registry begrænsningen være frivilligt for ombuddet, eller man kan forestille sig at hvis et ombud har en enkelt kunde der har behov for at få registreret så mange domæner kunne ombuddet lige kontakte .SE som så kunne nulstille begrænsningen på den enkelte kunde.

Hvis man på den måde sikrede ombudene er jeg sikker på at flere ombud ville deltage i disse kampagner, til gavn for kunderne.
Personligt så jeg helst løsning 2 indført.

Til slut vil jeg sige at Registrars.se, dotenno og DKregistrar er med til at samle en del i branchen og når jeg omtaler de andre registrars er det som kollegaer. Ja, jeg ved godt at vi er konkurrenter og naturligvis konkurerer hver eneste dag. Men flere af os mødes ganske ofte hvor vi sidder ned og snakker. Det kan f.eks. være til møde hos et registry eller over en øl. I denne måned skal jeg deltage i ca. 6 forskellige møder sammen med vores konkurrenter. Sulo, vi ses d. 26:. Dette er noget hele branchen og kunderne vinder ved.

Så i fremtiden så lad os tage denne her slags diskussioner de rette steder og tale pænt sammen alle sammen.

Gabor: Skal vi mødes på Black Swan på fredag? Jeg giver en øl.

Mvh
Kristian Ørmen
oermen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat