Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: May 2006
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: May 2006
|
Notera också deras låga CTR, 0,03%, det säger mer än ett klickpris tycker jag. Om det är ett typiskt värde så är det något fel på sidan, den kan inte driva trafik. Tror iofs att det är skillnad på var man ligger, köper man den fetaste annonsplaceringen mitt i fejan på läsaren så klickas det mer, men besökarna kommer dit för att läsa nyheter och inte för att klicka på annonser.
Storköparna spelar i en annan division, de har helt enkelt inte så mycket att välja på än AB och ett par sajter till om man vill ut riktigt brett. Jag vill inte ut brett eftersom jag har nischad produkt, och när jag annonserar på nischade sajter så får jag riktigt bra trafik med bra ctr och alla är glada och nöjda. Så AB är fel för mej redan från början.
Behöver jag tillägga att resten av mailkonversationen handlade om "varumärkesbyggande" och andra floskler som annonssäljare tar till när sakargumenten tryter.....
Är ju med ibland på redaktionell plats (gratisreklam är gott!) med länk och allt och då klickas det minsann! Men summan är att tidningsajt inte alltid är bäst, nichade sidor/portaler med gott rykte och bra trafik är bättre att synas på, både redaktionellt och som annonsör.
|