Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-10, 00:32 #21
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2007
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Hej J.Olofsson,. Här kommer lite direkta och raka svar på dina frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av J.Olofsson
Hur skulle Ni drivit vidare ett sånt här projekt?
"Hands on" så skulle jag först göra klar min produkt, sedan sälja like hell.

Citat:
Originally posted by -J.Olofsson@Nov 8 2008, 17:00
Har ni några tips på samarbetspartners?
Förstår inte riktigt vad du menar, men rent genrellt är det tyvärr otroligt ont om bra samarbetspartners som inte redan är färgare / uppbokade.

Citat:
Originally posted by -J.Olofsson@Nov 8 2008, 17:00
Kan det finnas något intresse för andra större katalogstjänster, som i nuläget saknar vår typ av inriktning?
Hur menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av J.Olofsson
Eller tycker ni rentav att det är ett slöseri med ettor och nollor?
Ärligt talat, och jag hoppas verkligen att du kan ta lite konstruktiv ärlighet, så har du ett antal problem..

Problem 1) Som "konkurrenter" har du sidor som 121.nu, eniro.se, hitta.se, allabolag.se, etc., etc. Bakom Eniro.se står Eniro, och bakom Allabolag.se och hitta.se står Schibstedt. De kan krossa dig med marknadsföring och försäljning hur lätt som helst. Och skulle du komma på en smart och unik idé, så kommer dessa jättar att sno den rakt av utan att blinka.

Det går naturligtvis även att slå dessa på fingrarna, men då får din tjänst vara helt klockren - och tyvärr är den inte det.

Problem 2) Jag undrar om det här med betygsättning av företag är så bra idé i alla fall. Det är ytterst få som vill betala för risken att få dålig kritik.

Problem 3) Du har, som du vet, massor kvar att jobba rent designmässigt.

Problem 4) Jag misstänker att du saknar branschinsikt. Detta är något som inte kan underskattas och som tar år att bygga upp. Skall man kunna utveckla en klockren tjänst och sedan kunna sälja den så måste man veta precis hur besökarna och kunderna tänker och tycker.

Du har alltså rätt mycket som talar emot din tjänst. Och tyvärr kan jag inte komma på något konkret som skulle ge dig en edge över dina konkurrenter. Och ärligt talat så hade jag nog behållt den idén för mig själv i så fall, eftersom det rör sig om en såpass stor marknad :-)

Nu när jag sagt allt detta vill jag ändå tillägga att de som startade Google, Youtube och Facebook säkert fick höra liknande kommentarer i början. Brinner man för sin idé så brinner man för den, och rätt som det är så hittar man rätt helt enkelt.

Så lycka till hur du än gör. :-)
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat