Nykomling
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
|
Nykomling
Reg.datum: Apr 2008
|
Hej!
Funderar på att bygga upp en affiliatesajt med massa produkter inom en viss nisch. Säg att det handlar om datorer och tillbehör. När man klickar på t.ex. länken för musmattor så ska först små bilder av alla musmattor man har annonser för visas. Är man intresserad av någon musmatta så klickar man på den och den visas då i större format med mer information samt möjlighet att köpa den (vid köp länkas man vidare till företaget som äger produkten).
Så till mina frågor - i traditionell web-programmering, utan fokus på sökordsoptimering, så hade jag lagt alla annonser med dess information i en databas som jag sedan plockat all information från. Både för sidan(sidorna) som visar alla musmattor jag har i litet format samt för den specifika produktsidan.
Men hur blir detta nu när sökordsoptimering är så viktigt? Har någonstans hört att varje produkt bör ha sin egen sida. Men om man har 1000 produkter - ska man då ha 1000 asp-sidor?? Känns inte riktigt dynamiskt...
Eller kan man göra som jag beskriver databaslösningen ovan och även spara metataggar och title-värden i databasen som man sedan sätter på sidan som ska visa den specifika produkten? Att man alltså har en enda asp-sida för alla produkter men innehållet på sidan ändras med värden från databasen? Hur gör jag detta bäst med fokus på sökordsoptimeringen?
Tack
M
|