Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-08, 00:14 #5
The Blackjacker The Blackjacker är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
The Blackjacker The Blackjacker är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Originally posted by ConnyWesth@Nov 7 2008, 22:10
Jag skulle rekommendera att du använder flera ord per sökfras så att du skriver "bärbar dator med bluetooth" för att vara mer specifik, då hamnar du omedelbart betydligt bättre till i positionen på Google utan att det kostar en cent mer. Snarare så får du bättre kvalitetspoäng och det blir därmed billigare att annonsera. Det är bättre att räkna upp ett antal väldigt specifika sökfraser än att använda enbart generella ord.

Generella ord blir svindyra att "köpa" så de kan kosta 25 SEK per klick eller mer, för att någon dåre har lagt rena idiotbud på dem. Sätt även in ett maxbud per CPC på exempelvis 1 SEK eller lägre så skippas alla visningar som kostar mer. Då sänker du din annonskostnad betydligt. Visserligen kommer du upp en varningstext bredvis ditt bud på just detta ord, men annonsen kommer att visas ändå men inte för de dyraste placeringarna.
Jag tror du missförstod mig, jag har inga planer på att köpa traffik från google utan jag använde bara adwords för att se vilka ord som folk söker på och försöker optimera min blogg mot de mest effektiva synonymerna i de relevanta nyckelorden.

T.ex. är det 5000 som söker på ordet "blogga" medan det är enorma mängder som söker på blogg. Således är troligtvis den första enklare att lista bra på i SERPEN och kanske bättre att satsa på för en liten blogg då det sannolikt är halvt meningslöst att ligga på 150:e plats på ordet blogg.

Frågan är mer vilken storleksordning på traffik på nyckelorden man rimligtvis kan tänka sig att lista någorlunda på med en så liten blogg som jag har.Om det är mest effektivt att satsa på sökord som får 5000 träffar per månad eller 25000 träffar, om skillnaden är milsvid eller inte för att kunna lista bra för sådana ord.

Dock nämnde du en intressant sak som jag funderat på. Det måste rimligtvis vara enklare att lista för fraser, eller hur, oavsett om de har många eller få besök. Jag menar merparten SEO-optimerar antagligen inte så stenhårt på en fras, typ "bärbar dator med bluetooth" Dock borde du väl ändå kunna lista bra för ordet "bärbar dator" också så man tycker spontant inte att det borde vara en dålig taktik.
The Blackjacker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat