Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-07, 12:46 #4
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Det finns i min förenklade värld av intäkter på nätet tre modeller.

A) Du säljer nånting (då vill du inte ha nån form av annonser eftersom det i bästa fall bara diversifierar dina intäkter, i värsta fall förlorar du intäkter samt ger ett oseriöst intryck).
B) Du driver en sida riktad mot en viss typ av produkter te.x. mobiltelefoner. Då är besökarna som kommer dit redan inriktade på att de letar efter information om mobiler. Alltså är det inte så svårt att sälja en telefon på den sidan. Då kan det löna sig att istället för adsense använda sig av affiliate-program som ger betalt per sale istället för klick/cpm.
C) Resten. Tjänster, forum, allmänna sidor. Alla de här sidorna är det oftast adsense som fungerar bäst på precis som det har påpekats innan. Adsense kräver inget jobb från dig i form av annonssälj, testning eller administration. Det är bara att smacka dit och köra. I mina tester så finns det inget annat banner-annonsprogram som betalar i närheten av lika bra som adsense.

Lönsamt? Tja.. det beror på. Jag har sidor med 1000 besökare om dagen som inte genererar kattpiss med adsense därför att de inte är på sidan för nåt annat än att just besöka sidan. Samtidigt har jag tjänat > $400 / dagen via adsense på sidor med mindre trafik än så. Om inte adsense funkar på generella sidor får man hitta andra intäktsmodeller, premium-sms för specialtjänster, donationer till "server", stödköp av små hattar eller vad det nu kan vara. Det är nästan alltid jobbigare än att bara köra in adsense till att börja med. Det är helt enkelt en jättebra fallback och absolut det mest effektiva vapnet i min portfölj av tjäna-pengar-vapen.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat