Visa ett inlägg
Oläst 2004-10-10, 14:29 #16
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Förstår absolut inte vad ni pratar om. Jens skrev "I slutet av förra året bannade google domännamn som hade sökfraserna i domännamnet". Om jag har en site som ex heter www.banangurka.se och folk börjar söka på banangurka....blir det då så att jag har ett sökord i mitt domännamn? Hur defineras sökord? Efter popularitet? Tror knappast det.
För 17, jag brukar normal inte bli irriterad här på WN men vart är bindesträcket i "banangurka" som hela denna tråd handlar om, orkar du inte läsa inläggen eller inte vet ett skit om vad vi pratar om, skit i att posta!

Jag skulle vilja se statistiken som era uttalanden grundar sig på, 1, 10 , 100, 1000 domäner, vad var det för fras ni ville komma åt, "pepparkakor i mantorp" eller "new york city"?
Citat:
De som blev bestraffade blev nog det för att de hade *uppenbar* optimering på siten (säkerligen kopplat till sitt domännamn).
Tror du jag är så grrrr dum rent ut sagt så jag skriver i fakta form om det hängde på en sån bagatell som du skriver om ovan.

Citat:
Överoptimerade domännamn....Mmmm...Överoptimering leder ofta till resultat som du själv pratar om. Men jag trodde frågan handlade om "bindestrecks-domännamn" o det e en helt annan sak
Vad är ett överoptimerat domännamn för dej om det inte är keyword1-keyword2.tld, frasdel1-frasdel2-frasdel3.tld, skulle vara ytterst intressant att veta hur man kan överoptimera ett domännamn på annat sätt, för onekligen tyder jag det som du inte tänkte på keyword1-keyword2 när jag skrev överoptimerat, hur tydde du mitt ordval?

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat