Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-06, 09:14 #7
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Citat:
Originally posted by Nicklas@Nov 6 2008, 09:06
...
En liten fråga till:
Har ni några betalmoduler på gång till Prestashop och Magneto ?
Fick detta svar angående Magento när jag ställde frågan för nån vecka sen. Verkar vara lite näsan i vädret- attityd hos Kreditors utvecklare. Men det är klart, sitter kunderna fast i treåriga avtal så kan man lugnt strunta i vad kunde vill ha - de kan ju ändå inte byta till annan leverantör.
Citat:
Hej Magnus, *Vi har börjat titta på modul till Magento, men har tyvärr fastnat lite pga dåligt med bra exempel på hur man går tillväga vid skapandet av betalningsmoduler och en Wiki som visar hur man bygger en modul som inte fungerar. *
Tanken är att det ska komma upp en betalmodul för Magento, men tyvärr kan vi inte säga när den kommer då Magento fortfarande är i ett Beta-stadium och vi behöver bättre dokumentation och exempel för att kunna utveckla en betalmodul. *
Jag är medveten om att detta antagligen inte hjälpte dig så mycket, men tyvärr det svar som är aktuellt i dagsläget.
Har själv inte utvecklat någon modul så jag kan själv inte bedöma kvaliten på svaret ovan. Men det är helt klart att vassare hjärnor än den som skrev svaret ovan har lyckats med att skriva betalmoduler till Magento. Det är vad jag förstår knappast någon raketforskning, utan bara att lägga in förfrågan i databas, skicka iväg en förfrågan och invänta och tolka svaret.

PS. Ett tips till dom som tycker att de sitter fast i avtal med för långa uppsägningstider är att redan nu säga upp avtalet för villkorsändring, sen kan ni i lugn och ro förhandla om bättre villkor under uppsägningstiden även om ändå tänkt ha kvar samma leverantör.
DS
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat