Citat:
Ursprungligen postat av Gonte
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi
@Dimme - Jag tror inte det tar en avgift på 3000 kr för att täcka personalkostnaden för arbetet med att jämföra IP-nummer m.m. utan som en form av bot för att ha brutit mot reglerna (som skrämmande några läser när de registrerar sig på olika tjänster och sedan kommer de och klagar när de inte hade en aning)
|
So, administrationsavgift är möjligen en sak men böter kan endast domstol slå fast (polis kan utdela vissa böter om brottslingen själv godkänner boten, men enbart domstol kan fastslå).
Vill man se annat straff än avstängning måste det upp i domstol, end of discussion, inga undantag.
(Jag ger bleka fan i om huruvida han gjort det eller inte, sådana fakturor ska aldrig skickas.)
|
Jag sa "en form av bot". Denna administrationsavgift står med i avtalet man skriver under för att nyttja tjänsten som Internet Sweden skrev.
Om du köper en mobiltelefon med bindningstid till en operatör så står det i avtalet att du förbinder dig att betala månadsavgifter i X antal månader framöver.
MissDomain har på liknande sätt avtalat fram en summa som man accepterar att bli debiterad om man inte följer reglerna.
Vill han bestrida avtalet så är det bara att höra av sig till närmaste domstol.