Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-05, 17:31 #16
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Jag tror det är möjligt med sådan försäkring, men då får man även välja ett bolag som något försäkringsbolag skulle vilja försäkra med.

Inget försäkringsbolag skulle vilja försäkra Loopia med deras infrastruktur, men ett bolag som visar upp en 100% godkänd infrastruktur skulle det säkert fungerat för.

Sedan vad blir kostnaden per kund? 10, 100,1000 i månaden extra? Självklart beror det ju på antal kunder och risken att något händer.

Sedan stora frågan är hur många % av en leverantörs kunder är mail kritisk för? Alltså på nivå där man faktiskt förlorar pengar på avbrott.

Skulle det kostat mer än 10 extra per kund för en sådan försäkring skulle det finnas betydligt antal kunder som inte skulle vilja betala för en sådan sak.

Men kan säga så här, det kostar inte alls mycket om man vill hyra en egen server för bygga en stabil plattform.

Visst jag har med fått avbrott på servrar, men har aldrig lyckas döda 2 skilda noder.

Kör man en single point lösning för mail hos en leverantör får man räkna med avbrott ibland.

I Loopias fall för alla mailproblem låter det mer som dom anställd ett dagis för lösa och fixa problemen. Eller så är dom för snåla för ta en kompetensen aktut som skulle behövas
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat