@jgabor - kort replik på första stycket; Charmerande förtext -
fortsätt karl!
Vad sedan gäller "dagisnamnet" så var det första gången även för mig. Och eftersom du adopterade namnet som "
nytt" och "
roligt", var min tanke att det skulle få dig att känna dig tillfreds och måhända en grad av "mysfaktor" - naturligtvis ingen annan "oroväckande" avsikt.. B)
Vad sedan gäller "ensam är stark"- eller "Surftown tar kampen mot .SE"- mentaliteten du ger uttryck för, så är jag rädd att du kommer att bli mäkta besviken på uppnått resultat.
Orsak till mina farhågor:
Att .SE än ännu en gång uppvisar en god portion fantasilöshet; då man i det närmaste copy n´paste:ar förra årets kampanj, tyder väl snarast på att de lågprioriterar detta ämne, (och därmed inte är mottagliga för input - speciellt då
inte av negativ klang) samtidigt som
miljonmålet 2010 kvarstår och då det innebär en takt på 100K per år - vilket inte uppnås naturligt idag - så MÅSTE .SE stimulera marknaden (ehh host host ..ombuden) för att hålla den takten - att tro att dessa kampanjer är .SE´s goodwill anser jag naivt..
(Privat gissning är att det handlar om löften till styrelsen - målen SKA uppnås!)
Registrars har idag växt sig till en (i mina ögon) imponerande förening till antalet
medlemmar sett. Jag anser att
OM ombud med storleksplaceringar #2-204 (dvs för alla utom Loopia) ska ges möjlighet att i någon riktning
påverka .SE - så måste det ske genom en
gemensam talan. I annat fall lyssnas det bara till #1, vilket i de flesta fall bara kan ses som olyckligt..
Min syn är dessutom att ombudsföreningen även får en utökad roll från mars nästa år (eller om den döps om till "registrarsförening").
Med en ombuds/registrarskår som
minst kommer att
halveras, så kommer leda till osäkerhet och STORA kundförflyttningar mellan ombud/registrarer. Det kommer att skapa mycket färre men några få mycket större aktörer, som flera i sin tur även kommer att husera en lång svans med subresellers.
Utan en stark ombudsförening så kommer det att bli riktig "high chapparal" med vissa ombud som vill testa nya moralsika gränser och i takt med att marginalerna sjunker genom priskrig mm (och genom att vissa ombud väljer att blotta priser/kampanjsubventioner) så blir det svårare att hålla en god kvalitet för ombuden i takt med att marginalen sjunker.
Jag skriver naturligtvis som privatpersonen Peter och inte som Internet Sweden...
Så - nu är jag klar..på varandra igen.....Heja Jonathan!!