Citat:
Originally posted by Ara@Nov 5 2008, 11:39
Läs om, läs rätt.
Om nu "alla" tycker som er är det väl bara ta tag i och lösa problemet?
Jag betala gärna lite extra skatt för att "hjälpa till" men jag är visst ganska ensam här att inte bara tänka på problemet från "min vinkel".
Ni som tycker att att det är dåligt med hög skatt måste nog va 50+ eftersom annars har ni nog kostat mer än ni har betalat.
Skoj att du tar upp att vägarna och skolmaten är sämre än någonsin nu, när moderaterna har tagit över och "gjort det lättare för företagare"
Ni får gärna säga till när ni har åsikter och idéer som inte gynnar er själva.
|
Du är ju dum på riktigt! Jag är för övrigt långt ifrån 50, det vill jag först bara försäkra dig om.
Förstår du inte att man inte hjälper ett land igenom att ha skyhöga skatter? Ingen tjänar på det, speciellt inte nu när man har chansen att slippa en del av Sveriges höga skatter igenom att flytta sitt bolag utomlands. Om företagen flyttar försvinner ALLA skatteintäkter från det bolaget, arbetstillfällen kommer att försvinna och inkomsterna till staten minskar därför. I ett land med lågt beskattade företag och med en vettig politik för att öka tillväxt så kommer samtliga att kunna dra nytta av detta, både företag och arbetstagare.
EDIT: Moderaterna har INTE försämrat våra vägar, skolmaten och vad du nu pratar om. Och anledningen till att skolmaten är dålig i Sverige, precis som mycket annat, beror inte på att vi har en delvis Moderat-ledd regering utan det grundar sig i vårt Socialdemokratiska arv vi tyvärr får dras med.