Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-05, 12:29 #34
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar

Reg.datum: Feb 2004
Ara, du missuppfattar allt som skrivs. Vägarna och skolmaten var inte bättre när sossarna satt vid makten, det är bara så att det är ingen förbättring vem som än sitter vid makten. Så stirra dig inte blind på att höga statter räddar ett land som Sverige.

Det du inte förstår är att det spelar ingen roll om skatten är 90%, om fler och fler flyttar sin verksamhet utomlands eller väljer att inte starta. Det är företag som driver landet framåt, färre företag = mindre arbetstillfällen och mindre skatt in i kassan oavsett %.

Vad pratar du om 50+, jag är 30 och har aldrig använt mig av några bidrag mer än CSN i ett år. Betalar egna försäkringar för att jag inte tror på gratis vård, att vänta på en livsavgörande operation i 6 månader kan vara skillnaden mellan liv och död. Har ändå varit sjukskriven max 5 ggr under hela mitt liv. Genom att köra på göteborgs vägar är jag tvungen att laga underrede på min bil minst 1 gång per år vilket jag själv betalar.

Det är inte för inte som vår regering inte kan reglera skatterna för att det ska bli mer företagsvänligt, det finns många smarta huvuden som lätt kan räkna ut hur mycket man skulle tjäna på det i längden, det är för att de inte vill förlora alla väljare som är som dig och tror att ju fler gratis saker man får ju bättre är det.
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat