Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-05, 10:36 #36
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
Kära Jonathan,

Jag tycker det är högst märkligt att du tror dig veta någonting om mina kunskaper gällande domäner, med tanke på hur lite jag har uttalat mig om .SE och domäner generellt. Vad grundar du egentligen detta på? Endast på mina åsikter kring .SE's subventionering? Att du dessutom försöker be om ursäkt för dina påhopp på ett otroligt lamt vis, gör inte saken bättre. Men jag får väl helt enkelt acceptera att du får ha dina åsikter om mig och andra, även om de inte har någon anknytning till det verkliga livet. Så... Ursäkten godtagen.

Vad Kristian (vår före detta domänansvarige, som slutade i slutet av September i år) har sagt under era möten vet jag inte. Det har inte varit min uppgift att beblanda mig i dessa, och jag tänker därför inte uttala mig om det. Däremot vet jag att Kristian förde diskussioner kring subventionen direkt med .SE redan i slutet av förra året. Det hela startade efter att .SE glömde berätta om reglerna, vilket de gjorde först efter att vi hade lanserat vår kampanj och som då resulterade i en fin faktura på de tusentals domäner som blev debiterade till fullt pris. Efter att Kristian slutade så plockade Thomas Folmann upp efter honom, och även han har vid flera tillfällen påpekat för bland annat Matias hos .SE att vi är väldigt missnöjda med deras regler kring subventioneringen. Vi för faktiskt diskussioner med .SE när du inte är närvarande, även om du inte verkar tro det.

Men det är helt ok att du anser att .SE's begränsning är bra, det är din personliga åsikt och den får vi acceptera. Men vi är av en annan åsikt. Men att du sedan försöker föra fram din personliga åsikt kring hur många domäner en "vanlig" användare har behov av som ren fakta, är en helt annan femma. Jag vet inte vad du bedömer som en "vanlig" användare, men vi har väldigt många så kallade "vanliga" användare som äger och använder sig av 10+ domäner. Så där ser jag din åsikt som rent ut sagt skitsnack.

Och hur kommer det sig att ni inte har lanserat er kampanj ännu? Jag menar, .SE's regler är praktiskt taget identiska med föregående års regler, så ni har ju haft ett helt år på er att planera kampanjen. .SE har ju trots allt vid upprepade tilfällen (förvisso muntligen, men ändå väldigt tydligt) visat att de planerat ett liknande upplägg även i år... Jag menar, om du anser att vi borde kunna ha förändrat hela vår beställningsprocess på ett helt år (trots att du inte har någon kunskap om hur vår beställningsprocess är uppbyggd), borde ni ju åtminstone kunnat planera en liten julkampanj under samma tidsperiod?

Men jag önskar er lycka till med er kampanj, oavsett. Vi har som sagt i princip avstått från deltagande detta året, och hoppas istället på ett större deltagande nästa år.

PS. Nu gled du undan min anmärkning på det raderade blogginlägget så där snyggt igen... Återigen, bra jobbat!
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat