|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Oct 2004
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
Originally posted by JonathanS@Nov 4 2008, 21:16
Kära Jonathan, personligen försöker jag hålla mig till ämnet för denna tråd, dvs billiga .se domäner. Om du vill försöka parera din egen okunskap om ämnet genom utfall åt olika håll så får du givetvis göra det. På inget sätt har mina inlägg varit menade som personangrepp. Om du uppfattat det så så får jag givetvis be dig personligen om ursäkt. Min avsikt är enbart att belysa sanningen, om än att det inte alltid är glasklart genom skriftlig kommunikation över ett forum som detta.
Jag har haft en väldigt nära kontakt med er tidigare domänexpert under rätt så lång tid, då han tidigare representerade Surftown i styrelsen för ombudsföreningen (nu representerar han ett annat ombud till .SE där). Inom föreningen diskuterar vi praktiskt taget dagligen olika frågor som berör .SE (och givetvis även deras marknadsbidrag). På inget sätt kan jag minnas att han någonsin har yttrat något om "Surftowns kritik till .SE:s begränsningar under subventionen". Och då är han ändå en väldigt frispråkig (och trevlig) person.
Att .SE har en begränsning är bra. Vanliga användare, som inte besöker SEDO, MissDomain eller NameDrive dagligen, har inget behov av mer än på sin höjd 10 st .se domäner. De som ändå har ett större behov har likaså möjlighet att betala den ordinarie domänavgiften (bl a genom sina domänintäkter). Att ni försöker kasta skit på .SE för detta är rent ut sagt nonsen och något som jag personligen uppfattar som en dålig ursäkt till att ni enbart erbjuder reducerade priser på .se domäner till nya kunder (som dessutom är tvungna att skaffa webbhotell hos er).
De begränsningar som .SE har är som sagt praktiskt taget identiska med föregående års begränsningar. Under året som har gått så har .SE vid upprepade tillfällen (förvisso muntligen, men ändå väldigt tydligt) visat sin uppskattning för föregående års kampanj och indikerat att de planerat ett liknande upplägg även i år. Surftown har med andra ord haft ett år på sig att anpassa sitt system efter begränsningarna. Men ni väljer istället att skylla era tillkortakommanden på .SE (återigen, en personlig reflektion).
Binero kommer givetvis att köra en kampanj med .se domäner inom kort. Av olika skäl så lanserade vi inte kampanjen igår, men den kommer denna vecka. Och den kommer, för att uttrycka det milt, spöa skiten ur allt och alla. Men det är väl inget som Surftown (eller Loopia) ska sura över, nu har ni ju ändå fått ett litet försprång.
|
Cant wait
|