Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-04, 22:09 #28
Avamias avatar
Avamia Avamia är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Avamia Avamia är inte uppkopplad
Flitig postare
Avamias avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Ara
Citat:
Originally posted by -SwedenRoxx@Nov 4 2008, 11:02
Citat:
Ursprungligen postat av Ara
Citat:
Reducerade skatter (Ökad intäkt för alla)

Och mindre saker får man gratis, t ex mat i skolan, allmäna vägar, föräldraledig o s v.

Sänkta skatter skapar ett företagsvänligare klimat. Med ett företagsvänligare klimat så ökar tillväxten i landet och på så sätt även skatteintäkterna.
Vi är tvugna att skapa ett bättre företagsklimat i Sverige för att det överhuvudtaget ska finnas några anledningar till att man fortfarande ska driva företag i Sverige, och inte i Storbritannien, Estland eller något annat EU-land.

Det är väl ingen som tvingar dig driva ett företag i sverige?
Och sist jag kolla är det va det ingen mänsklig rättighet att kunna leva på ett "roligt jobb"
Se till att dra in mer pengar så spelar det ingen roll om du får skatta bort 54 eller 55%....
Läs vad jag skrivit och det du svarat så ser du att det ser dumt ut.

Ingen tvingar mig att driva företag i Sverige, men Sverige är beroende av företagen. Vi behöver arbetstillfällena ett företag ger, och vi behöver de skatter som ett företag betalar till staten. Det är ingen mänsklig rättighet att få leva på ett roligt jobb, och det är inte vad jag pratar om.

Om de svenska företagen försvinner till Estland, Storbrittanien eller ett annat EU-land så förlorar Sverige också skatteintäkter och på sikt även arbetstillfällen.
Avamia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat