Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-04, 07:52 #22
Syke Syke är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
Syke Syke är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
Citat:
Originally posted by Thor@Nov 3 2008, 20:19
Nja det där är väl ett ganska dumt argument. Du kan lika gärna säga "Är man proffessor i kärnfysik så är det lika lätt att skapa ett kärnkraftverk som att bygga en vedbod".

Boxmodellen och allt det där är säkert lätt när man kan det, men så brukar det ju vara med saker man redan kan... Men du kan ju inte komma och påstå att boxmodellen är lika enkel att lära sig som det är att lära sig att använda tabeller. Det är ju helt olika kunskapsnivåer som krävs för dessa två saker.

I övrigt måste jag säga att Magnus_A's inlägg ovan förtydligar det hela på ett bra och förståligt sätt. Det går tyvärr ett visst snobberi bland vissa här på WN i att allt ska göras på ett visst sätt trots att det finns enklare sätt att få samma resultat

*EDIT* Stavning...
Du har så klart rätt i det du säger och jag överdrev mitt inlägg lite. Men det verkar som om många klagar på att css är så himla svårt att förstå och komma underfund med. Men läser man på om dessa olika specifikationer och hur w3 har tänkt får man en helt annan förståelse än om man sitter och testar sig fram och läser någon dålig tutorial som går igenom hela "css"-tekniken på 1 sida.

Sen att jämföra kärnfysik med webbutveckling är kanske att ta i
Syke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat