Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-03, 20:10 #6
ChristofferP ChristofferP är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2008
ChristofferP ChristofferP är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2008
Du vill alltså ha IFRAME-funktionalitet i en DIV?

Om du t.ex. har en undermapp /blog där du har WordPress och /forum där du har phpBB, då är ju sidorna under både /blog och /forum kompletta HTML-sidor (med HTML, HEAD, BODY osv) så att "infoga" dem i din content-DIV rakt upp och ner kan bli lite klurigt. Det finns dock ett par olika alternativ men jag vet inte om det ena är bättre än det andra och ens om något av dem är bra

1. Ladda in /blog resp. /forum server-side med PHP och spotta ut innehåller i din content-DIV. Detta skulle jag gissa dock kräver att du antingen gör om dina WordPress/phpBB-mallar att inte innehålla HTML, HEAD, BODY osv alternativt parsa bort detta med exempelvis RegExp. Som sagt, jag säger inte att detta är en BRA lösning, men det skulle kunna fungera.

2. Anpassa mallarna i både WordPress och phpBB att stämma överens med den design du tagit fram så att /blog och /forum ser "likadana" ut trots att de är två olika sidor. Du har alltså inte en /index.html som i sin tur laddar in /blog resp. /forum utan de båda innehåller din design i sig själva.

Hur som helst tror jag att det krävs kunskaper i PHP och/eller strukturen i WordPress/phpBB ser ut för att kunna göra det du vill.
ChristofferP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat