Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-03, 11:07 #118
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by gummianka@Nov 3 2008, 04:57
Fast jag fattar inte att det här har blivit en sån vattendelare, att det för alla handlar om antingen eller, och allra helst inte när det gäller Internet Sweden, som onekligen har en egen del i frågan, så i det här fallet väger det ungefär lika tungt som om en av snaskits "lumparpolare" hade gjort ett inlägg och sagt "...bu..."..
Att snaskit är en skitstövel friskriver ju inte på något sätt Missdomain från ansvar...

Som det har sagts ett par gånger nu, så har ingen förutom domstolar och i vissa fall polisen, rätt att utfärda böter (dom har väl själva, tillsammans med Internet Sweden ett antal gånger försvarat avgiften som ett slags straff, eller bot, och detta hoppas jag blir Missdomains fall i det här ärendet) vidare ÄR det inte så, vilket också påtalats, att bara för att något står i ett avtal så är det korrekt.
Men sen hoppas jag att snaskit åker dit på en polisanmälan för att ange sig för att vara någon annan än den han är.

Vill Internet Sweden sedan ta en tätposition att okritiserat försvara Missdomain så är det självklart hans privilegium, problemet blir när han gör ett eget samband av att folk som säger emot honom i frågan angående Missdomain per automatik håller med snaskit, så är ju inte fallet.

Det blir också tveksamt tycker JAG, när Internet Sweden tar på sig Missdomains "cause" och startar en "smutskastningskampanj" mot snaskit, jag är övertygad om att han, precis som vi alla, har gjort saker han är mer och mindre stolt över, men det finns en anledning till att det finns en förtals "klausul" av privatpersoner men Inte mot företag.
@gummianka - Sällan har jag sett dig skriva ett så korkat inlägg (men jo det har hänt förr)!

"Onekligen har en egen del i frågan" - Förutsätter att du är lat och inte orkat läsa att jag inte har några affärsrelationer med MissDomain.
Jag driver ett forum med MD´S VD, men ger knappast något egenintresse i MD som marknadsplats eller hans övriga siter och verksamheter och defenitivt inget intresse att diktera MD´s avtalsuppbyggnad.

Sen kommer det måhända som blixt från klar himmel om vad jag anser om bedrägerier, fusk osv - i synnerhet i domänbranschen - men det beror återigen på din lathet, än min avsaknad av ställningstagande.

Jag har vidare inte haft åsikter om avgiftens storlek eller berättigande, mer än att jag konstaterat att det står inskrivet i avtalet, som medlem godkänner för att nyttja plattformen.
Därmed finner jag ingen som helst anledning att "okritiserat försvara MissDomain" vilket jag inte anser att jag gjort.

Sen vad gäller den "cause" du pratar om så känns det aktuellt att uppdatera dig om att det du påstår är en "klausul" (i vad om jag får fråga) är en Svensk lag
(vilket är en viss skillnad) och hade "snaskit" varit att klassa som personuppgift kunde jag satt WN i en jobbig situation då vare sig ägare eller moderatorer cencurerat detta.
Men nu är ju inte "snaskit" någon personuppgift, lika lite som jag startat någon "smutskastningskampanj"
- Det är ju knappast jag som släpat ärendet till WN och Flashback, däremot är Google och Maltego mina vänner..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat