Citat:
Originally posted by gummianka@Nov 3 2008, 04:57
Som det har sagts ett par gånger nu, så har ingen förutom domstolar och i vissa fall polisen, rätt att utfärda böter (dom har väl själva, tillsammans med Internet Sweden ett antal gånger försvarat avgiften som ett slags straff, eller bot, och detta hoppas jag blir Missdomains fall i det här ärendet) vidare ÄR det inte så, vilket också påtalats, att bara för att något står i ett avtal så är det korrekt.
|
Däremot så är det ju ganska vanligt att man i avtal också har sanktioner om vad som händer om man bryter mot detta. Sanktionens storlek regleras ju helt i avtalet mellan de två parterna så denna är inte mycket att diskutera om egentligen. Det är heller inte speciellt ovanligt att sanktionen kan förhandlas om ifall den utfaller. Problemet för MD är däremot att det är de falska identiteterna som bör sanktioneras, och inte Snaskit.
Snaskit, det är lite upp till dig hur vitt samvete du känner att du har. Om känner dig helt oskyldig så ska du absolut bestrida fakturorna, men du ska då också vara medveten om att du löper en risk att få en anmälan på dig angående urkundsförfalskning, då jag tror att MD anser att de har ganska mycket på fötterna angående detta. Du riskerar då också att behöva ange dina kompisar till polisen för att "bevisa" att det inte är du som har gjort detta. SÅ om du känner det minsta att du är skyldig till detta, så tycker jag absolut att du ska bita i det sura äpplet och betala sanktionsavgiften, du har isf gjort bort dig rejält och bör vara glad att du slipper allvarligare åtföljder.