Visa ett inlägg
Oläst 2004-10-08, 22:34 #10
xcalibers avatar
xcaliber xcaliber är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2004
xcaliber xcaliber är inte uppkopplad
Medlem
xcalibers avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Originally posted by Jens@Sep 30 2004, 13:26
I slutet av förra året bannade google domännamn som hade sökfraserna i domännamnet. Verkar som det bara innefattade kommersiella sökord. Jag åkte hur som helst ner från 1:a till 100:e på en fras(innehöll ordet dvd, ett bindestreck, och ett annat ord). Dock ligger jag fortfarande bra till på en annan fras som jag har i ett domännamn. "free-sökord2.net".

Min slutsats är att antingen blir du straffad för det, om inte, så får du iallafall ingen vidare större knuff.
Låter föga tveksamt...Jag håller tveklöst med om det Robert säger "Utsvävning: Allt inom "" tas väl med. Dvs "hej+på+dig" söker precis efter den frasen (med plustecken i). Utan fnuttar får du ju ett villkor att alla ord ska vara med"

Antingen utrycker du (Jens) dig på ett sätt som jag inte förstår eller så är min åsikt motsatt. Fortfarande finns en fördel i att ha sitt/sina primära sökord i sin domänadress. Kan du ge ett exempel på en sajt som Google "bannade" för en "bindestrecks-domän" med ett av sina primära sökord/fraser i domännamnet?

h34r: /XC
xcaliber är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat